Bumerang - Yazarkafe

18 Ocak 2017 Çarşamba

2017 Şubat Ataması

Veee yıllar su gibi akıp geçmiştir.
Artık üniversitede son senendir.
Yaz tatilinden başlarsın çalışmaya, konu eksiklerini tamamlamaya. Programlar yaparsın.
En güzel yayın hangisi, bu şehirde en güzel dershane hangisi diye diye kafa patlatırsın.
Danışmadığın kimse kalmaz hani. Sonunda dershanen de programın da tamamdır. Her gününü 5-6 saatlik uykuyla geçirmeye hazırsındır. Arkadaşlarınla görüşmemeye, telefonu eline almamaya, dışarı çıkmamaya, yurttaki odana sadece yatmaya gitmeye razısındır. Bir seneni kütüphanede çürüteceksindir.
Ve öyle de olur.
Oda arkadaşın ''lavaboya da gelmesen seni göreceğimiz yok' der. 
Bazen telefon konuşması uzadı diye, çay alırken oyalandım diye bile vicdan azabı çekersin.
Soluklandığın, gerçekten sırtını yatağa koyup azıcık dinleneyim dediğin anlar en fazla haftada birdir.
Emektir adı. Amaçlanan şey ekmek parası, vatan sevgisi, meslek hasretidir.
Yaparsın, çalışırsın gece gündüz. Kütüphanede ses çıkaranlara ayar olursun da bir soru daha çözerdim be dersin.
Şu test de bitsin uyurum dersin.
Vazgeçmezsin. 
Çalışırsın.
BİTİRMEDİĞİN YAYIN KALMAZ.
Sonra?
Sonra gerekli puanı da alırsın. Gayet iyi bir sıralamadasındır.
Bir yıldır görmekten midenin bulandığı kitapları alelacele kaldırırsın.
SİZİ BİR DAHA GÖRMEK İSTEMİYORUM, ADİOS! dersin.
Bu sene pek çok aksilik seni bulmuştur.
Önce sınavın mayısa alınması, sonra alan sınavının ilk defa okul öncesine gelmesi, sonra kahrolası darbe girişimi, ilk kez uygulanacak olan mülakat.
İçin rahattır her şeye rağmen.
Ben kendimden vererek çalıştım. Allah izin verir, olur bu iş dersin.
Mülakattan güzel bir puan alırsın.
Tercih ettiğin yerler gelmez.
AĞLARSIN
AĞLARSIN
AĞLARSIN
Kasımda atama var haberlerini okursun
GÜLERSİN
RAHATLARSIN
OLACAK DERSİN.
Kasım gelir, atama yok.
Aralık gelir, atama yok.
Ocak ortası gelir, ses yok.
Yetkililer ''net bir şey söyleyemeyiz, pek düşünmüyoruz'' derken sen gözyaşlarını siler, bir sonrakı uykusuz geceye merhaba dersin.
Evin de zehir olur, ailenle geçireceğin son zamanlar da.
Atanmış arkadaşlarının öğrencileriyle fotoğraflarına bakarsın.
İMRENİRSİN
İSTERSİN 
BEKLERSİN
Her Allah'ın günü bıkmadan usanmadan haberlere bakarsın. Vekillerin, yetkililerin açıklamalarından platonik aşıklar gibi olumlu şeyler çıkarmaya çalışırsın.
BEKLERSİN
BEKLERSİN
BEKLERSİN
Tweet atarsın, yetkililere yazarsın, 147'yi ararsın.
Yalvarırsın.
İstediğin şey yalnızca atama var ya da yok olarak geçen tek kelimelik şeylerdir.
Birinin ağzından, bütçesinden bir saniyede karar verebileceği müjde hayatın olur.
AĞLARSIN
BEKLERSİN
SABREDERSİN
Kendi içini yer durursun, ailenin de fitil fitil burnundan getirirsin.
Babadan para almak, boş boş evde oturmak zoruna gider. 
Atama olacak diye dershaneye gitmezsin, ders çalışmazsın, evde de rahat edemezsin.
Günler bu açmazlarla geçer.

Psikoloji?
Kaldıysa bi tane alabilirim

NOT: ''Buradan yetkililere Öğretmen Atamaları Mücadele Platformu adına sesleniyorum. Zaman kalmadı, sabır da... Biz tükendik.. 
Artık müjdemizi verin. Verin ki dünyayı rengarenk boyayalım!''

15 yorum:

  1. Allah yardımcınız olsun... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, umarım müjdemizi bir an önce alırız.
      Yoksa tüm emekler çöpe gidecek...
      Sevgiler.

      Sil
  2. Atamalar yapılsa bile neye göre yapılıyor? Yapılmadığını düşündüğümüz o sıralarda neler neler oluyor... Kimlere geçiş hakkı olmadığı halde yeşil ışık yakılıyor... İşte bunlar hep memleketin acı gerçekleri. Emeklerinin karşılığını bir an önce alır, öğrencilerine kavuşursun umarım canım. Son gülen iyi güler, unutma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mülakat oluyor, liyakatla olduğu söyleniyor ama neler dönüyor bilmiyorum...
      78 PUANLI kişilere 98 puan verilerek gitmeleri sağlandı. Benimse sadece 4 puan arttırıldı. Ama olsun ben emeğime güveniyorum şubat ataması olursa inşallah gideceğim. Güzel temenniniz için teşekkür ederim

      Sil
  3. "... Olur ki hoşunuza gitmeyen bir şey, sizin için hayırlıdır ve olur ki, sevdiğiniz şey de sizin için bir şerdir. Allah bilir de siz bilmezsiniz." (Bakara-216)
    Rabb'im gönlünüzden geçeni hayırlı eylesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük tabloyu görmekte zorlanıyoruz maalesef ama bu puanla beklemek inanın çok zor...
      Çok güzel dua Allah razı olsun, umarım hayır olur.

      Sil
  4. İnanıyorum ki Rabbim verecek emeğinizin karşılığını. İçim acıdı yazınızı okurken. Öyle haklısınız ki yani ne yazsam bilemiyorum ama dua edeceğim size de. Lütfen daha sık yazın içinizi dökün. Bölümünüzde çok güzel, Rabbim tez zamanda kavuştursun sizi öğrencilirinize. Ve tüm kardeşlerimizi bekledikleri yerlere...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Allah razı olsun. Bekleyenler olarak gönüllerimiz bir. Çok zor bir süreç yat atama kalk atama çok da yazmak gelmiyor içimden...
      Umarım sesimizi duyan, bizleri de düşünen birileri vardır. Hepsinden önce Hak yanımızda biliyorum. Olacak bu atama..
      Sevgiler...

      Sil
  5. Beklemenin hiç bu kadar yoracağını hiç bu kadar yıldıracağını düşünmemiştim. Şimdi de Mart diyorlar sınav mayısta zaten sanırım seneye de atanamayalım diye çalışmayalım diye uzatıyorlar işi. Her şeye rağmen umut ederek dünyayı rengarenk boyamaktan söz edebiliyorken inşallah güzel bir haber alırız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bukowski umudun en büyük işkence olduğunu söylerken hiç haksız değilmiş. Belirsizlik zor...
      Dileğimiz gerçek olur umarım :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  6. Biraz bloğunda gezinti yapayım dedim, üzüldüm. Hani birini kaybedersin ve en sinir eden "Hayat devam ediyor " beni çıldırtan bir kısa cümledir. Artık ayetler de yaramıza merhem olmuyor. Hayat bambaşka mecralara akıp gitti. Yetki doğru kullanılamıyorsa ve sistemden herkes şikayetçiyse şeytan iş başındadır. Bu postunu sanırım geç okudum zira geçen sene sekteye uğradı atanmanız. Acaba diyorum. Adalet tecelli etti mi? Çalışmak her şeyden hayırlıdır. Bir üniversitelinin iş bulamaması kadar vahim durum yoktur. Dilerim atanmışsınızdır. Sevgilerimle :) Bayramınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece hanım, bahsi geçen şubat ataması gecikmeli olarak şimdi yapılacak. Temmuz ayında tercih yapacağım. 19 temmuzda açıklanacak. Umarım güzel haberler verebilirim sizlere.
      Evet geçen sürede çok acı çektik, çok ağladık. Dilerim sonu güzel olur.
      Size de iyi bayramlar, teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Ay kıymam ya ,atanma sürecini daha doğrusu "atanamama" sürecini yeni okudum.
    Evet burada bir sayfalık bir zaman, ama içinde ne sancılar,hayal kırıklıkları,umutlar,umutsuzluklar dolu bir süre.Tıpkı haritada iki parmak görünen yerin kilometrelerce uzanması gibi. Neredeyse okuyan tüm gençler,hayatının en verimli zamanında bu süreci yaşıyor.Hayata büyük bir yorgunlukla başlıyor.
    Ne büyük kayıp.Müjdeli haberini bekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, hayatımın en yıprandığım dönemiydi. Allah emek veren herkesin yardımcısı olsun.
      Tabi aslında her şey yeni başlıyor, hayatla okul bittikten sonra tanışıyormuş insan.
      Umarım, 19 Temmuz'Da atanma haberimi vereceğim inşallah, çok teşekkür ederim :)

      Sil

Ben buradayım sevgili okur, peki sen neredesin?