Bumerang - Yazarkafe

16 Mayıs 2015 Cumartesi

Sigaramın Dumanı (Son)

Sigara bağımlılığı diye bir şey yoktur desem bağımlı olduğunu düşünenler çok mu itiraz eder acaba :) ??
 Bence bu sigara bırakma mevzusu yalnızca birtakım psikolojik durumlar yüzünden zor . Yani bulunduğun ortamda kesinlikle sigara içemeyeceğini bilince içmeden durabiliyorsun, derslerde, uzun süren işlerde dayanıyorsun ama bırakırsam ölürüm biterim havalarındasın. Sigara içen (aslında di-li geçmiş zaman kipi kullanmalıydım) biri olarak buna inanmıyorum.

 Ha şu var, bir alışkanlık edinmişsin. Zaman zaman -özellikle gergin olduğun zamanlar- seni sakinleştiren ya da sakinleştirdiğini düşündüğün bir zımbırtı o, anlıyorum sayın okuyucu.
Ama paketler dolusu zehiri haketmiyor bu vücutlar be. Gel ben de bırakmışken hep birlikte kurtulalım şu beladan.
Hayır şuan genciz, sorun yaşamıyoruz. Sen de bu düşüncedesin biliyorum. Ama söylediğin gibi şuan. Bunun beş on yıl, belki otuz yıl sonrasını da düşünmek zorundasın. Çocuklarını düşün, belki mezuniyetlerini bile göremeden ayrılacağız bu diyardan. Belki torunlarını hiç göremeyeceksin. Ya da oksijen makinasına bağlı yaşamak zorunda kalacaksın. Çok uzak görünseler de göz açıp kapayıncaya kadar geçen bir ömrümüz var. Hadi bugünlük de olsa düşün sayın okuyucu. Sigara maddiyatından, maneviyatından, sağlığından neler götürüyor bir bak. Ve sen de sigarayı bırakanlar kervanına katıl.

görsel alıntıdır

6 yorum:

  1. Tebrik ediyorum seni gönülden hem de. Ben de içenlere aynı şeyleri söylüyorum kesinlikle. Bağımlılık değil, sadece alışkanlık. Ben kullanmıyorum hiç içmedim bu nedenle ciddiye alınmıyorum, nereden bileceksin bağımlılık bu diyorlar. Sigarayı bırakmış birinin yazması daha iyi oldu. Buna da kayıtsız kalınamaz herhalde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, inan ben de çok mutluyum. Alışkanlık olduğuna kesinlikle katılıyorum. Özellikle yemeklerden sonra ve gergin olduğum zamanlarda sigara olsa da içsem diyorum ama umarım yeniden başlamam :). Darısı diğerlerine diyelim.

      Sil
  2. Bir baktım ki her darlandığımda bu merete sarılıyorum
    ulan dedim sen kimsin, ben şimdiye kadar kimseye muhtaç olmadım
    son bir derin nefes çekip attım, atış o atış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersiniz, bir şeye muhtaç olmak hissi gerçekten kötü. İki günde yeşilaycı olacak halimiz yok ama dumansız bir yaşam için evet! :)

      Sil
  3. Merhaba, sigara kullanmayan biri olarak bende o kervana katılmaya davet ediyorum başta ailem ve kullanan herkesi.. Blogunuzu yeni keşfettim, bende beklerim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, hoşgeldiniz sayın okuyucu :). Umarım geç olmadan bırakırlarr.
    Elbette uğrarım blogunuza :)

    YanıtlaSil

Ben buradayım sevgili okur, peki sen neredesin?