Bumerang - Yazarkafe

9 Ağustos 2015 Pazar

Bir Ayda 5 Kilo Vermek İster misin?

görsel alıntıdır
Merhaba sevgili okuyucu, diyet diyorum. Hani şu pazartesileri başlayan, hemen o gün en sevdiğimiz yemekler karşımıza çıktığı için, bir sonraki pazartesiye ertelenen muhteşem gün. Başlamak yarısıdır derler. Yalaaan. Diyette kesinlikle yalan bu tabir :).
 Ben bayramda bir diyete başlamışım sorma. Ne tatlılar, ne yapraklar, ne şekerler, ne içecekler vardı önümde de, hayır dedim; kullanmıyorum öyle şeyler. Bayramda bunlara karşı koyabildiysem dedim kendime, artık o muhteşem günün geldiğinin resmidir.

 Kararlı bir şekilde başladım diyete. Biliyorum sevgili okuyucu, ben de başlayabilsem keşke diyosun. Çeşitli diyet listeleri arıyorsun. Ama bilmiyorsun ki mesele listelerde değil.
Mesele, öncelikle kendine eleştirel bir gözle bakabilmekte. Burada kastettiğim yoldan geçen herhangi birine bakıp yorum yapmak gibi. Acımasızca yani. Sonra anlayacaksın ne demek istediğimi. Sonra beğendiğin bir şekilde hayal edeceksin kendini, kaç kilo olsam bu hayalim gerçek olur diyeceksin.
 İşte böyle başlarsan yolun yarısını tamamlamışşsın demektir.
Neyse nerde kalmıştık, kararlı bir şekilde yürümeye başladım onu anlatıyordum. Sonra dedim ki bu tek başına diyetle olacak bir şey değil. Bir de spor lazım. Onu da yaptım tabi ki. Hafta içi her gün 1 saat hoca eşliğinde step, aerobik, plates, twist yaptım. Orada kararlı bir şekilde başlayıp 35-45 kilo veren -diyosun ki oha lan resmen içlerinden bir insan yok olmuş kırk beş kilo ne?- insanlar gördüm. Hem de yaşlı denilebilecek insanlar bile vardı. Bu da kararlılığımı arttırdı.
 Şimdi naptın diyosun. O muhteşem gün hiç bozulmadı. Bir de şunu fark ettim, diyet öyle bir aylık iki aylık yemek yememek değil, ömrün boyunca beslenme düzenini daha iyi, daha kaliteli hale getirmen gereken bir süreç.
 Diyete başlama kararı aldığım gün 59.8 kiloydum. Şimdi mi? Üç haftada mı? Sıkı dur söylüyorum.
Tam 56.1 i görmüştüm cuma günü. E iki gün de geçtiyse şuan 55 küsürümdür. Kiloma bakıp da aldanma, boyum çok uzun olmadığı için daha gidecek yolum var. Mesela 50yi görsem ne iyi olur.
görsel alıntıdır.


Tamam tamam merak ediyorsun listemi. Diyetisyene falan gitmedim. Herkese uyabileceğini düşündüğüm bir listem var. Sen de yapmak istiyorsan ufak değişiklikler yapabilirsin. Zamanı sabah öğle ikindi, akşam diye ayırıyorum, çünkü herkesin uyandığı saat, uyuduğu ya da müsait olduğu zaman dilimi farklı.

Sabah: Uyandıktan sonra bir küçük kase yoğurt, diğer gün bir bardak süt ve bir tane incir, diğer gün bir tane haşlanmış yumurta, diğer gün iki tane zeytin (yanında bir salatalık, birkaç dilim domates yiyebilirsin), bir gün az yağlı bir peynir yiyebilirsin. Bunları sırayla yapıyorum hafta içinde. Bu arada her sabah ne yersen ye yanında birkaç tutam yeşillik yiyebilirsin.

Öğle: Diyetimde öğle öğünü hep sabit kaldı. 4 tane fındık, 4 tane badem yiyebilirsin. Onlardan bıkarsan yerine ceviz, beyaz leblebi de alabilirsin.

İkindi: Bir tane meyve yiyeceksin sayın okuyucu. Ben hepsinin kaç porsiyon olduğunu bilmiyorum ama mesela muz iki porsiyon olduğu için yarım yemeni öneririm. Elma olabilir, erik olabilir. Artık ne istersen. Ama bir tane yiyoruz.

Akşam: Akşam yemeği saatini sabit tutmak zorundayız. Biliyorsun ki belirli bir saatten sonra hiçbir şey yememek gerekiyor. O yüzden akşam yemeği saatini 18:30 ilan ediyorum. Ben özellikle şunu ye, bunu yeme diyemem. Kendimden biliyorum, şimdi ailenle yaşıyorsan annen yapıyordur yemekleri. Onun nefis yemeklerine direnmek de hayli güç olacaktır. (YAZIK BİZE)
Ama ben anneme dedim ki, anne her gün mutlaka çorba olacak yemeklerinde.
Akşamları genel itibariyle sadece çorba içeceğiz. Salatadan da çok çok az yiyebilirsiniz. Hatta arada bir karnıyarık, balık gibi şeylerden eskiden yediğinizin çeyreğinin çeyreği kadar yiyebilirsiniz. Sebze yemeklerinden de dört beş kaşık kadar yiyebilirsiniz. Ama makarna, pilavlar, abur cubur, çikolata, hamur işi kategorisine giren her şey yasak.

görsel alıntıdır.


Serbest gün: Haftanın tamamı böyle mi geçeçek sandın? Hayııır ben sana kıyar mıyım sevgili okuyucu :).  Haftada bir gün, yalnızca öğle öğününün yerine istediğin her şeyi yiyebilirsin. Öğle öğünü olmasını özellikle vurguluyorum. Canın yağlama, lahmacun. patates kızarması, Burger, makarna, pilavsız olmaz dediğin herhangi bir yemek, çikolata, doyasıya yemek istediğin abur cuburlar vs vs, çekebilir. Hah o öğünde istediğini ye. Ama bir sonraki öğünde hiçbir şey olmamış gibi diyetine devam ediyorsun. 

DİPNOT: Liste bu şekilde. Suya gelelim. Alacaksın eline küçük bir şişe. Günde beş şişe (2.5 lt) içmen yeterli. Listeye bakınca resmen aç kalacağız bu ne dedin biliyorum. Ama birkaç günden sonra alışacaksın inan bana. Hayalini düşün, spor yapıyorsun onu düşün. Tartıda her gördüğün ekside yaşam sevincinin yeniden yeşerdiğini göreceksin. Her anlamda kendini daha iyi hissedeceksin. Çevrenden duyduğun iyi şeylerle daha çok gaza geleceksin. Başlarda yine başladı, bırakır yakında kafasında olacaklardır tabi.Çevrendeki kimseyi umursamadan yalnızca kendine inanarak devam etmelisin. Ha, bir de çay ve türk kahvesi var. Ben onlardan hiçbir zaman vazgeçemedim. Nescafe'yi bu süreçte hayatımdan çıkarmak durumunda kaldım. Diğer içecekleri de. Türk kahvesini günde bir fincan az şekerli içebilirsin. Çayı da günde 3 bardağa kadar içebilirsin. Yalnız çayda şeker kullanıyorsan yarı yarıya azaltmanı öneriyorum. Yok azaltamıyorsan bir bardak iç yeterli.

Haydi sevgili okuyucu, sen de muhteşem gününü başlat artık. Tüm günlerin iyi olması için, daha sağlıklı olabilmek için. Bu arada merak ettiğin başka bir şey varsa da sorabilirsin :)





5 yorum:

  1. Ya ben listeden ziyade neden kendini paraladığını merak ediyorum :)) Bulunduğun kilo bu ülkedeki toplam kadın nüfusunun yarısından çoğunun hayali senin bundan haberin var mı :))) Sen bizimle subliminal şekilde kafa buluyor olabilir misin acaba :)))

    YanıtlaSil
  2. Heheee görünüşte haklısın. Ancak ben de yazımın satır arasında boyumun pek de uzun olmadığını söylemiştim. Yani 50yi görsel gerçekten iyi olacak.
    Ben de o kadın nüfusunun boyunu hayal ediyor olabilir miyim? Olamaz mı, olabilir :P

    YanıtlaSil
  3. yine bir diyet yazısında buldum kendimi bu sefer kararlı olayım ramazandan sonra uygulayayım bari :) bu arada bana da beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili okuyucu, iki yıl önce yaptığım diyet ve spor sonucu ulaştığım kilonun 5 fazlası olduğum bugün, bana da ramazan sonrası diyete başlamam gerektiğini hatırlattınız :)
      Tabi uğrarım, umarım sizin için de yararlı olur. Spor önemli onu unutmayın.
      Sevgiler :)

      Sil
    2. evet onu da yazdım bir kenara :)

      Sil

Ben buradayım sevgili okuyucum, peki sen neredesin?