Bumerang - Yazarkafe

1 Mart 2020 Pazar

Yaz Oğlum


Anlatmaya başlamasaydım eğer, 57 kiloluk vücudumda binlerce ton ağırlıkla sel olan gözyaşlarıma-yaşlarımıza daha fazla dayanamayacaktım. Hani şarkıda diyor ya ''Gez oğlum, vatanına göz dikeni ez oğlum...'' oradan başlamak istedim ağlamaya.
 Aslında ciğerimiz yanıyor desek başka söze gerek kalmıyor. Ama anlatmayınca da olmuyor.
Şehitliğin bu kadar yüce oluşundan mı geliyordu ağırlığı?
Anaların ''Ben onu pekmezlerle büyüttüm oğlum, ben onu size böyle mi verdim oğlum?'' demesine mi babaların ''Para için yaptı demeyin, oğlum baba ben bu vatanı şerefsizlere bırakmam dedi'' demesine mi ağlayalım? İsimleri say say bitmeyen şehitlerimiz, aileleri...
Düşündükçe içinden çıkılmaz bir hal alıyor.
 Ve savaşa bu kadar yakın olmak sevgili okur. Reyhanlı'da bir okulda öğretmenim. Her sabah Reyhanlı yolunda aslanlarımızı görmek hele de böyle günlerde görmek öyle zor ki. Tam önlerinde arabayı durdurup ağlayarak ayaklarına kapanasınız geliyor. Olaydan sonra gözlerindeki hüznü görmek istemezdiniz. Bomba seslerini duymak istemezdiniz.
Yanlış anlama sevgili okur. Korkudan değil. Azıcık korktuysam kanım kurusun. Duyulardan görmek dışında hepsi buradaki savaşa şahit oluyor. Bomba ve ambulans sesleri oradaki askere bir şey olabileceği, havalar soğuduğunda geceleri onların üşüyor olduğu düşüncesi mahvediyor. Bazılarımız gibi zaman zaman ağlama nöbetleri geliyor. Sahi hepimiz öyle miyiz? Öyle olmasını dilerdim. Herkes eşit derecede üzülsün bekleyemezdim ama kahkahalarla gülüp sosyal medya paylaşımları yapmasın isterdim. Mehmedim canıyla öderken aydınlık günlerin bedelini, yasın bari şerefiyle yerine getirilmesini isterdim. 3 gün yahu, 3 gün bile sabredemediniz mi? Duyarsızlaşmış kalplerinizden utanmadınız mı?
 Şuan yine yağmur yağıyor. Mehmedim yine üşüyor, ıslanıyor. Ve maalesef elimizden dua etmekten başka bir şey gelmiyor. Allah yar ve yardımcın olsun Mehmedim! Bu vatan sana minnettar!

https://www.youtube.com/watch?v=yL0lDvr1AsI&t=193s


ALİ TAŞÖZ – PİYADE UZMAN ONBAŞI – KAYSERİ
HALİL İBRAHİM AKKAYA - PİYADE UZMAN ONBAŞI – GAZİANTEP
CUMA BAĞATUR – TANK SÖZLEŞMELİ ER – BATMAN
GÜVEN KURTULMUŞ – BİTLİS
TURGUT BURKAY KORKMAZ – ANTALYA
AHMET ALPASLAN – İZMİR

EMRE BAYSAL – MANİSA
RECEP BEKİR – HATAY
AHMET SAYGILI – KAHRAMANMARAŞ
İBRAHİM TÜZEL – MERSİN
SELMAN CANKARA – ADANA
SÜLEYMAN ŞAHİN – PİYADE YÜZBAŞI – AFYONKARAHİSAR
TOLGA CAN YILMAZ – MUĞLA
ADEM AKIN – TOKAT
ALİ TURGUT – UŞAK
BAYRAM OLGUN – PİYADE TEĞMEN – KONYA
TAYFUN PEKEL – İSTANBUL
AKİF AKÇADAĞ – KAHRAMANMARAŞ
EMİN YILDIRIM – HATAY
MEHMET ORHAN – ADIYAMAN
MEHMET MUHAMMET AKAY – MERSİN
BİRHAN ER – TEKİRDAĞ
OSMAN AK – MERSİN
MUSTAFA BAYRAKDAR – HATAY
BATUHAN TANK – OSMANİYE
MUHARREM ÖĞÜTCÜ – BİNGÖL
NİHAT KARA - KIRKLARELİ

4 yorum:

Ben buradayım sevgili okur, peki sen neredesin?