Bumerang - Yazarkafe

26 Nisan 2021 Pazartesi

Günce 4

 


Merhaba sevgili okur. 

Bilirsiniz, geceleri kendimle kalmayı severim. Olmayan bir hüznü yaşamayı şarkılarla...

Günlerim nasıl geçiyor olursa olsun bu hüznü yaşamayı ve yazıya dökmeyi seviyorum. Cem Adrian- Sana Bunları Hiç Bilmediğin Bir Yerden Yazıyorum şarkısını dinliyorum. Bir de kül şarkısı var ki bir saatlik versiyonunu açıp uzun uzun dinliyorum. Cem Adrian bağımlılık yapıyor. Sesi hiç eksik olmasın hayatımızdan...

Okullar yeniden tatil edildi. Evi yakın birkaç eş dostla görüşüyorum, onun dışında tüm sevdiklerim uzakta. Telefondan görüşmek durumunda kalıyoruz. O durum üniversiteye başladığım günden beri böyle. Kahrolsun bazı özlemler diyoruz efendim...

Miniklerle uzaktan devam ediyoruz. Ramazan olduğu, evde daha rahat geçeceği için sevindim, onun dışında okulların kapanması beni üzüyor. Miniklerimden uzak kalmak iyi gelmiyor bana. Son tatilde bayağı bunalmıştım. Evde bir farklılık, bir ses ihtiyacı hissettim ve görseldeki tatlı şeyi sahiplendik. 

Benim büyük bir sorunum var sevgili okur. Bir şeyi severken ciğerimi veriyorum ona. Her şeyimle onun iyiliği için çabalıyorum. Bu bir çiçek, bir taş, bir hayvan ya da bir insan olabiliyor. 

Hal böyle olunca Havuç'la da evde olduğum her dakika ilgilendim. Geldiğinde henüz yavruydu. Ellerimle besledim, alışması için çok çaba verdim. Henüz çocuğumuz yok ama bizim için o boşluğu doldurdu diyebilirim. Bir şey yesek, bir şey yapsak, dışarıda fazla dursak acaba Havuç ne yaptı, bugün hiç ilgilenemedim diye vicdan yapıyorum.

Onu öpmeden uyuyamıyorum. Biraz da duygu dolu cümleler sarf ediyorum (bu konuşmaların tüm hakkı yazar ve Havuç arasında saklıdır)

Üzgün olduğumda bazı şeyleri insanlara anlatmaktansa, hayvanlara anlatmayı tercih ediyorum. Bakışları çoğu insandan daha anlayışlı geliyor çünkü.

Geçen haftalarda ailem ziyaretime geldi. Bekarken nerdeyse ayda bir giderdim, dört aydır gitmiyordum. İyi geldiler bana. İyi ki geldiler.

Üzerimde yine o halsizlik ve hiçbir şey yapmak istememe durumu var ama pandemi süreci ve hareketsizlikten olduğunu düşünüyorum, ya da vitamin eksikliği. Eğer vitamin eksikliğiyse bayağı ağır bir eksiklik olmalı. 

Tuhaf şeylere şahit oluyorum. Çok tuhaf şeyler. Aklım almıyor bazılarını...

Kabul, bazen ben de acımasız oluyorum hayata karşı, ama bazı insanların cidden sınırı yok bu konuda.

Ölümün olduğu bu hayatta hiçbir şey çok da ciddi değildir diyor. Ama ben fazla ciddiye alıyorum. Yanımdan öylece esip geçen rüzgarı bile. Ölümü sık düşünür oldum bugünlerde. İntihar haberleri görüyorum sık sık, onun etkisi olabilir. Bir insan canından geçecek kadar ne yaşamış olabilir ki diyorum. Oluyormuş demek ki. O ruh halini gerçekten merak ediyorum...

'Çağımızı özetleyen çok güzel bir cümle okudum az önce. Sizinle de paylaşayım. 

''Siz beni insanlıktan, saffetten, samimiyetten, sevdadan iğrendirdiniz.''


8 yorum:

  1. Hüzünlü şeyler dinlemeyi ben de seviyorum, sanki fazla mutluluk hissi kötü bir şeymiş de hüzne de vakit ayırmalıymışım gibi. O şarkıyı bilmiyordum, dinleyim bakayım. :)
    Benim kuşlarla çok konuşurum ben de. Güzel, komik şeyler anlatsam da nedense içimde beliren acıma duygusuyla gözlerim sulanmaya başlıyor. Kuşlar, hayvanlar o kadar masum ki.
    Vitamin eksikliği halsizlik ve unutkanlık yapıyor sanırım. Bir de demir eksikse fena oluyor.
    Ölümü ben de sık düşünüyorum. Vakit dolmadan kalanı iyi değerlendirmeliyim diye. Gerçekten kısa hayat. Bazen kalana gidenden çok üzülürüm.
    Yazılarınızı okumak güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da öyle geliyor sevgili duygu emanet :) hüzün güzel... Dinle dinle tavsiye ederim :)
      Sanırım savunmasız ve bize muhtaç olmaları duygulandırıyor bana öyle gibi geliyor, çocukta olduğu gibi.
      Evet Demir ve b12 olma ihtimali yüksek baktıracağım en kısa zamanda.
      Ölüm konusu çıkmaz bir sokak Allah hayırlı ömürler versin diyelim.
      Sohbet tadında yorumunuz için teşekkür ederim sevgilerimle :)

      Sil
  2. Olumsuz şeylere maruz kalmak ruhu bunaltıyor fazlasıyla.Mümkün olduğunca uzak kalmaya çalışmalı insan.

    Havuç ismi gibi tam yemelikmiş:) muhabbetiniz daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar tam olarak söylediğiniz şey oldu çevremde cok fazla olumsuz durum yaşandı.
      Eveeet cok tatlış o yahu yerim ben onu. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. tuhaf şeylere mi şahit oluyorsun amanin :) havuç ponçikmiş, uzun yıllar yaşasın sizinle işallah :)

    YanıtlaSil
  4. Havuç muuuu :) Sarman kedimin adı havuçtu :) Çok tatlı!
    Hayvanların %99'unu insanların %99'undan daha fazla seviyorum der dururum ben de. Ne yapayım, onlar daha az karmaşık, daha oldukları gibiler.
    Hüzün konusunda, evet sen hüzünden beslenen bir yazarsın. Hikayelerin genelde hüzünlü, ilk başlarda seni de hüzünlü biri sanıyordum ama böyle ara sıra kendinden haberler verdikçe, diyorum ne güzel, derinlikli incelikli renkli biri bu hizli özne :) Okulların kapanması hepimizi zorluyor.. Bu sene de böyle geçecek bitecek sanırım ama umarım artık 2021-22 dönemi okullar için normale döner en azından!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedini hatırlatmış oldum deseneee. Eveet çok tatlıııı :)
      Kesinlikle öyleler, bir sevgiye karşılık bin adım atabiliyorlar, kalp kırmıyorlar sonra ben her şeyi anlıyorum bakışları var :)
      Güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim, hüznü anlatmak daha güzel ama gerçek hayatta iflah olmaz bir şebeğim :))
      Süreç hem öğretmenler hem veliler hem de çocuklar icin oldukça zorlayıcı ve üzücü oldu şimdi Türkiye de tam kapanma kararı alındı.. Bu sene böyle geçecek sanırım dediğin gibi sonraki sene umarım normale döner her şey.

      Sil

Ben buradayım sevgili okur, peki sen neredesin?