Bumerang - Yazarkafe

25 Aralık 2021 Cumartesi

Günce 7


Merhabalar sevgili okur. Bir yılın daha sonuna geldik. 

Eğitim- öğretim yaşantısı açısından kesintisiz bir sene olması beni oldukça mutlu etti. Haftada iki gün ve yalnızca yarım saatlik birer ders veriyor olsam da uzaktan eğitimden zerre kadar haz etmiyorum. Benim yerim haftanın beş günü sınıfım, çocuklarımın yanı.

Ailemi daha az gördüğüm, çokça sağlık problemi yaşadığım bir seneydi. 365 günde rahat 50 kutu ilaç, 20 kadar iğne ve 5 tane de serum almışımdır. 

Daha önce bahsetmiş miydim hatırlamıyorum ama ben FMF (Ailevi Akdeniz Ateşi) hastasıyım. Bu hastalıkta atak geçirmemek için YORULMAK, UYKUSUZ KALMAK VE ÜZÜLMEK YASAK! :)  5-10 kez karın ağrısı şeklinde atak geçirdim ve hiç hoş günler değildi (hiçbir ilaç etki etmiyor çünkü). Bu ataklara neden olan da eşek bendim. Çünkü 2009da teşhis koyulmuştu ve o günden beri ömür boyu kullanmam gereken ilacımı hiç aksatmamıştım. Geçen sene bi doktor kafamı karıştırdı, daha iyi bir doktora mı görünsen, acaba gerçekten ömür boyu kullanmana gerek var mı? Biliyorsun uzun süreli kullanımda bu ilacın da zararları var dedi. O günden sonra aylarca kullanmadım ilacımı. Pandemiden dolayı doktora da gitmedim. Ve sonunda gerçek cevabı atak geçiren vücudum verdi. Atak olduğunu anladığım gün (son karın ağrımda yani) ilaca yeniden başladım ve kurtuldum. Karın ağrısı sorun değil, sorun her atakta başta böbrek olmak üzere tüm organlarımın zarar görüyor oluşu.

Sonra diz kapağımın üst kısmında ödem başladı. Yaklaşık 2 buçuk ay önce. O günden beri de antibiyotikler, iğneler, dizlikler, buz masajları ile geçti günlerim. Rapor almaktan hoşlanmadığım için okula sürüne sürüne gitmeye devam ettim :) Çocukları bırakmak istemiyorum. Ödem dördüncü kez nüksetti ve dizlikle bütünleştik artık sevgili okur :)

Son çare lazerle oradaki deriyi almak gibi bir şeylerden söz etti doktor, bakalım. Eşofman dışında hiçbir şey giyememekten müzdaribim. Bir an önce iyileşmeyi umuyorum.

Son olarak geçen hafta titreme, yüksek ateş, öksürük, baş ağrısı şikayetleri ile hastaneye gittim. Tomografi ve kan tahlili sonuçlarından yola çıkarak domuz gribi veya covid olduğumu düşünen doktorum ikisi için de test istedi. Domuz gribiymişim. Bir haftadır evde ve raporluydum. Eşime de bulaştırdım haliyle, birkaç günlük zorunlu ve zevksiz bir tatil oldu. Dışarı çıkamamak hiç hoş değil. Bugünlerde çok daha iyiyim (normal grip gibi bir etki kaldı). 

Bunda en büyük sorumsuzluk hasta çocuklarını okula gönderen velilerim. Bu konuda daha sert önlemler alma kararı aldım. Pandemi döneminde çocuklarınızı bi şeyi yok yeaaa, sadece grip deyip okula göndermeyin rica ediyorum. Sonra böyle şeyler yaşıyoruz işte.

Hastalık durumları bazen zoruma gitse de erken yaşta kronik rahatsızlığı olan her insanın yaptığı gibi başka rahatsızlıklarımın olmamasına şükrettim ve neşemden hiçbir şey kaybetmedim tabii ki. Akdeniz ateşi yüzünden bebek bağışıklığı gibi olan bağışıklığımı kabulleneli çok oldu. Üşüdün mü, şak ertesi gün hastasın. Gizli Özne saraylarda yaşaması gereken bir prenses sevgili okur. Ona iyi davranın :)

Ülkenin içinde bulunduğu durumu da göz önünde bulundurarak yeni yıldan öncelikle sağlık istiyorum sevgili okur. Sonra para, çünkü inanın parasız sağlığın zerresine bile sahip olamıyorsunuz. Çağ, paradan daha önemli şeyler var çağı değil, üzgünüm. E sonra da huzur ve mutluluk diyelim hepimiz için.






16 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Bahsettiğiniz rahatsızlığı daha önce hiç duymamıştım. İlâç kullanımına karşı ben de mesafeliyim ama zorunlu hallerde kullanmak gerekir. Umarım en kısa zamanda şifa bulursunuz. Yeni yılda neşenizden kaybetmeden sağlıklı bir yol dilerimailenizle birlikte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok yaygın ama çoğu insan bilmiyor, belirtileri başka nedenlere bağlıyor. Ben de karşıydım, ama bu mecburi oldu biraz :)
      Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim, bil mukabele.

      Sil
  2. İyi sağlık diliyorum sana 2022'de, gerçekten çok zorlanmışsın..
    Ah ülkemiz sınırları içinde "huzursuzluk, anksiyete, uykusuzluk" yaşamamak mümkün mü :/ Ama umarım geçer biter ve 22'de hepimiz daha umutlu, daha neşeli oluruz..
    Kesinlikle burnu akaan çocuğu bile okula almamak lazım.... İşte aileler çalışınca belki zorunda hissediyorlar ama çok zor bir durum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, zor bir sene oldu. Maalesef bu sınırlar içerisinde mümkün görünmüyor ama bir şekilde özellikle ruh sağlığımızı korumak için olağanüstü bir çaba gösteriyoruz :)))
      Umarım, hep birlikte mutlu senelerimiz olsun :)

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun. Bu rahatsızlıkla ilgili bağışıklığı güçlendirmek açısından beslenmenin de gözönüne alınması gerektiğini duymuştum. Aslında beslenme tüm hastalıklarla alakalı olabiliyor. Haşimoto tiroidimin tüm yan etkilerine karşın yaptığım beslenme değişikliği ile şükür 6-7 yıldır iyi durumdayım. Size de acil şifalar dilerim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, iyi ve dengeli beslenme oldukça önemli. Ataklar açısından değil ama bağışıklığı güçlendirmek için gerekli, sigara kullanıyor olmam dışında her şeye çok dikkat ederim. Size de çok geçmiş olsun, sevgiler :)

      Sil
  4. temel haklarımız bile parayla, bolca hasta olmuşsunuz bu yıl, yeni yıl daha sağlıklı olur umarım gerçekten sizin için, ilaçlar bazen ömürlüktür gerçekten de aksatmamak gerekiyor... İyi pazarlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef her şey ama her şey parayla...
      Umarım, hepimiz için öyle olur. Mutlu seneler dilerim :)

      Sil
  5. çok geçmiş olsun, sağlık olmadan hiçbir şeyin anlamı yok..
    yeni yılda her şey gönlünce olsun..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, en önemlisi o.
      Senin de öyle olsun, sevgiler :)

      Sil
  6. geçmiş olsun, senin hastalığını biliyorum, yani bu hastalıktan olan bir iki arkadaşım var, ilaç alıyolar tabi, bu kızlar ayrıca mesela bak içki hiç dokunmuyor, ne kadar içerlerse içsinler hiç içmemiş gibi oluyorlar, arada atak gibi bişiler oluyor, bitkinlik gibi yani, eve kapanma filan, du bakayım onlardan bişeyler öğrenirsem sölerim sana da, doktorlar kesin tanı koyuncaya dek bu arkadaşların hasta olduklarına hiç kimse hatta aileleri bile inanmadıydı, psikolojik demişler hep, ama tıbben netleşince kabul etmek zorunda kalmışlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, babam da inatla üşüttüğümü ve karnımın o yüzden ağrıdığını düşünüyordu ve kızıyordu bana. Gecelerce soğukta durdun ondan oldu diyecek diye ağrıdan kıvranırken uyandıramadığım oldu onları :)
      Farklı bi hastalık ama neyseki sosyal hayatı aşırı etkilemiyor.

      Sil
  7. O zaman bu sene sana en çok sana sağlık getirsin. Mutlu sağlıklı ve kendine dikkat etiğin şahane bir yıl olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim, hepimiz sağlıklı ve huzurlu olalıııım :)

      Sil
  8. öncelikle çok geçmiş olsun. umarım bu yıl hastalığınız üzerinizde pek etki uyandıracak sonuçlar doğurmaz. sizi mutlu etmeliyiz; malum sarayımızın prensesisiniz.

    yazmaya devam edin, var olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel yorum buydu, prenses sağlıklı olmalı evet :)
      Çok teşekkür, hepimiz için sağlıklı bir yıl olsun, sevgiler.

      Sil

Ben buradayım sevgili okur, peki sen neredesin?