Bumerang - Yazarkafe

24 Temmuz 2014 Perşembe

Sınav Stresi

Merhaba a dostlar.
Daha dün açıklandı yerleştirme sonuçları. Aylarca-belki yıllarca- gecenizi gündüzünüze katarak çalıştınız.
O test kitabı iyi dediler, aldınız. Yok bu iyiymiş dediler, onu da aldınız. Her dersten birçok kaynak çözdünüz. Yok bunu sormazlar diyerek geçtiniz bazen. Bazen anlamıyorum dediniz, bıraktınız çalışmayı. 
Bazen hiç pes etmediniz, bir soru için saatlerinizi harcadınız. Başkalarına çözdürmeye çalıştınız bazen.
En iyi dershane şu dediler, gittiniz. Özel ders aldınız belki. Belki de durumunuz yetmediği için gidemediniz.
Adeta tırnaklarınızla kazıya kazıya geldiniz buraya kadar. 
Maddi manevi neyiniz varsa bu yıl ortaya döktünüz. Tahmin edebiliyorum, belki de bu yaşınıza kadar geçirdiğiniz en zor dönemlerinden biriydi ve geçti. Sonuç iyi ya da kötü fark etmez, ne de olsa o gergin bekleyişten kurtuldunuz. Umarım gönlünüzdeki yerler gelmiştir, bir çoğunuz bunu hak ettiniz çünkü. Gelmediyse de emeğin eninde sonunda karşılık gördüğünü aklınızdan çıkarmayın olur mu?

Bakınız: Benim sınav dönemim de oldukça stresli geçmişti. Gerçekten hayatımın en zor dönemi diye nitelendirebilirim o günleri.
Annemler birkaç ay şehir dışındalardı, evde tek kalıyordum. Bir yandan yemek, temizlik derdi; bir yandan da dershane okul evde çalışma üçlemesini yapmaya çalışıyordum.
Dediğim gibi ça-lı-şı-yor-dum.
Olmuyordu ki.
Temizlik yapsam ders, ders çalışsam başka bir şey gidiyordu.
Bir buçuk ayım çalışa(ma)makla geçti anlayacağınız.
Sonra tam annemler geldi derken sağlık problemlerim ortaya çıktı. 
Sınava girememe, ders çalışamama gibi tehlikeleri atlatarak kazıya kazıya geldim şuan okuduğum bölüme. 

Demek istediğim o ki kimse bir yerlere kolayca gelemiyor. Binbir güçlükle de olsa hedefe ulaşmaya olan inanç çok önemli . Belki üçüncü yılında kazanırsın, belki birçok engelle karşılaşırsın ama sonunda oldurursun işte.
Ne demişler: İnanmak başarmanın yarısıdır.




2 yorum:

Ben buradayım sevgili okur, peki sen neredesin?