Bumerang - Yazarkafe

31 Temmuz 2018 Salı

NİL KARAİBRAHİMGİL- Nil'e Hayat Dersleri


Tıpkı kitap kapağında ve başlıkta yazdığı şekilde, büyük Nil'den küçük - geçmişteki Nil'e, çocuklara ve geçmişteki Nil gibi hisseden herkese- Nil' e hayat dersleri var. Hayatım boyunca ben bu kitabı defalarca okuyabilirim dediğim ikinci kitap olmaya şimdiden hak kazandı. Hem de henüz 50 sayfa kadar okumuşken.
 Beni bilirsiniz, en çok hüznü anlatmayı ve zaman olarak da geceleri yazmayı seçerim. Bu gerçek hayattaki kişiliğimi elbette yansıtmıyor. Hepimiz gibi hem hüzünlerim hem de mutluluklarım var. Günlük hayatta çok neşeli, yakınlarını sürekli güldüren biriyim hatta :).
Neyse Nil'e gelelim. Kendisi şiir gibi bir kadın. Düşüncelerine, naifliğine, asilliğine aşık olduğum bir kadın. Hayat dolu enerjisini, kahkalarını kitabında yazdığı şekilde ifade etmem gerekirse ''bir mürekkep gibi'' yaymış biz okurlara.


 Oğlu Aziz Arif'in doğuşu onun için büyük bir dönüm noktası olmuş. Küçük şeylerden büyük tabloları görebilmeyi, elindekilerle mutlu olabilmeyi, hayatı neşeli bir şarkı tadında dans ederek yaşamanın güzelliğini anlatmış kitabında.
 Tam bir başucu kitabı. Hani şu en karanlık, sabah olmaz denen, pişmanlıklarla dolu gecelerde sığınacak cinsten bir liman. Nil'in kahkahalarını duyar gibi oluyorsunuz kitabı okurken. Kitabı birkaç sayfa okuduktan sonra bulaşıkları makinadan oynayarak cıkarıp yerleştirdiğimi ve hayat dolu hissettiğimi ifade etmeliyim! :)
 Canım Nil, iyi ki varsın. İyi ki hayat dolusun. İyi ki berrak bir nehir gibi üzerimizden geçerek denizlerimize karışıyorsun!

20 yorum:

  1. Ben de buradayım yazarcım. Deeptone haber verdi, aramızda bir de böyle biri var diye. Koştum geldim merakla... Ne güzel kadın Nil! Şarkılarını dinlemeyi, yazılarını okumayı seviyorum. Bu arada defalarca okuyabileceğin ikinci kitabın bu olduğunu söylemişsin; ilki ne acaba? Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz :) Neşeli yorumunuzla geldiniz gülümseyerek okudum. Nil bambaşka bir kadın gerçekten, ruhu genç bir kere :).
      İlki ise tam tersi bir nitelikte olan Oğuz Atay- Tutunamayanlar.
      Sevgiler :)

      Sil
    2. Tabii ki Oğuz Atay! Yorum ön sözünde okuduğum o bir satırlık not, bir yerden tanıdık geliyordu, ama dilimin ucundaki isim bir türlü sese -hadi burada harfe- dönüşemiyordu.

      Oğuz Atay'ı hiç okumadım, bir kere niyetlendim, ama zamanı değilmiş kitabın, sonraya bıraktım ve şimdi hatırladım. "Poyraz Karayel" dizisinden aşinayım kendisine. Sen izlemiş miydin yazarcım?

      Neşeli sevgilerli yorumlar neşeli oluyorlar :)

      Sil
    3. Evet kendisi en sevdiğim yazardır, çokça alıntı yaparım sözlerinden. Kelimeler can çekişiyor sanki o yazarken..
      Okuyun derim mutlaka :)
      Evet, diziyi izleme sebebimdi :)
      Aynen öyleeee :)

      Sil
  2. Kitabı okumayı düşünüyordum. Bu yorum üstüne iyi geldi. Deeptone'un tavsiyesi ile geldim. Ben de beklerim. Selamlarımla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyun kesinlikle çok iyi geldi bana :). Hoş geldiniiiz. Deep candır :)
      Uğrayacağım, sevgiler :)

      Sil
  3. Sevgili Deep'in Bloglardan Seçmeler yazısı üzerine gelip bir '' Merhaba '' demek istedim. G+ ekledim. Bana da beklerim :) Bu kitabın paylaşımını daha önce sosyal medya hesaplarında görmüştüm ve merak ettiklerimden kesinlikle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yeşim hanım mutlu ettiniz hoş geldiniz :)
      Uğrayacağım inşallah.
      Ben de tavsiye ediyorum şiddetle :)

      Sil
  4. Öğretmenlik heyecanı buraları unutturdu :)) Yaz tatilinde olduğun belli oluyor ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Cam Güzeli
      Evet heyecandan ziyade aday olduğum için sürekli bir koşuşturmaca içindeydim o streste yazamadım :)
      Sevgileeeer :)

      Sil
  5. Deeptone tavsiyesiyle geldim. Enerji dolu bir kitapla karşılaştım. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz, değerli yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  6. Bu kitabı listeme almıştım ama henüz alıp okumamıştım. Alıp okuyalım o zaman. Bloğuma da beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okumanızı tavsiye ederim, hoş geldiniz. Uğrayacağım blogunuzaa :)

      Sil
  7. Öğretmen hanım :) Deeptone'dan geliyorum:) Ne tatlı bir blog böyle :) Takipteyim artık seni ;) Vee mimliyorum :) http://mermaidinyolculugu.blogspot.com/2018/08/mim-farkndalk-yklmak-zorunda-olan.html
    Mermaid'den sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mermaid, hoş geldin! :)
      Teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
      Biraz geç olmuş ama hemen mime göz atıyorum :)
      Sevgiler benden de.

      Sil
  8. merhaba takibe geldim bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  9. ay okunurmuş buuu, nil de şekerişko yaa :) hehe demek normalde neşeli yazarken hüzünlüsüüün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüznü anlatmayı daha çok seviyorum :), Nil bir taneee.

      Sil

Ben buradayım sevgili okur, peki sen neredesin?