Bumerang - Yazarkafe

31 Mayıs 2020 Pazar

Yazım Kuralları

Merhaba sevgili okur. Eskiler bilir ama okul öncesi öğretmeni olduğumu yeniden söylemiş olayım. Görevde 3. senemi karantina ile bitirmek üzereyim. Takvime şöyle bakınca doğum günüm de yaklaşmış. 26 oluyorum 8'inde :)
 Miniklerimi öyle çok özledim ki. Bir nevi anne/abla gibi oluyorsunuz, mesleğinizi severek yapıyorsanız tabi. Uzaktan eğitim, görüntülü görüşmeler, EBA içerikleri derken neredeyse yarım dönemi uzaktan devirdik.
Bu süreçte onlar da beni çok özledi. Videolar, görüntülü konuşmalar ve fotoğraflarla avunduk :)
Havalar ısınınca su savaşı sözüm vardı hepsine, sonra bir gün bahçede piknik, sinema günleri, drama çalışmaları...
Ama kısmet bazı şeyler. Küçük konteynerımıza büyükler dokunmadığı sürece çok iyiydik.


 Süreç hepimize bir şeyler öğretti. Hepimize bir şeyler kattı, bir şeyleri de götürdü tabi. Neyse. Getirdikleri götürdüklerinden çok olsun diyerek kapatalım bu konuları efendim. Halledilmesi gereken çok fazla iş var ve bunlardan bir tanesi taşınmak. Görev yerime dönmem gerekiyor bunlar için. Ailemin olduğu şehir iç anadoluda. Yani şu günlerde geceleri soğuk, gündüzleri serin denilebilecek düzeyde hava. Görev yerim cehennem gibi. Bu mevsimde, hele de virüs varken gitmek zorunda olmak kötü. O sıcakta maskeye nasıl dayanılır bilmiyorum. Biz keyfine düşkün insanlar ilkbahar ve sonbahar dışındaki mevsimleri sevmeyiz :) Yaşayalım, görelim...
 Aslında yazım kuralları hakkında yazacaktım. Ama önce kendimden bahsetmek istedim. Uzun süredir yapmıyorum. Günümüzde bloglarımız, twitter, facebook, instagram, whatsapp derken her şey yazı ile ifade edilmeye başlandı. Hele karantina döneminde hepten içimize kapandık. Yazı dilini daha sık kullanır olduk.
 Bu kullanımlarda dikkatimi fazlaca çeken şey yaptığımız yazım hataları. Öyle çok yapıyoruz, dilimizi öyle özensiz kullanıyoruz ki. (Bunu söyleyen Gizli Özne özellikle whatsappta çok hızlı yazdığı için t9 kurbanı ve dalga geçiliyor :) ). Hadi orası daha özel ama daha fazla insana hitap ettiğimiz yerlerde dikkatli olmamız gerektiğini düşünüyorum. Ne noktalama var ne doğru yazım var, harfler yutulmuş; bunu önemli konumlarda, insanlara örnek teşkil edecek kişiler yapıyor hem de. Yapmayalım sevgili okur. Evet hiçbirimiz kusursuz değiliz ama ana dilimizi doğru konuşmak ve yazmak, doğru konuşulmasını ve yazılmasını sağlamak her birimizin görevi.
 Bir ara slm, nbr dönemi vardı. Neyse ki geçti gitti. Kötü bir dönemdi.
 Benim de yanlışlarım oluyor, ilk kez yazdığım bir kelimeyse mesela, tereddüt ediyorsam hemen TDK yetişiyor imdadıma. Bazen sonradan fark edip düzeltiyorum. Hepimiz böyle yapmalıyız.
 Lisede benimki gibi bir edebiyat hocanız olsaydı böyle mi olurdu? Ah Halil hoca. Geçmişe bakınca en çok teşekkür ettiğim insanlardan. Sınıfa girdiğinde ayakta gördüğü kişilere kaldırımlar şiir serilerini ezberletir, onlar bitince başka şiirlere geçerdi. Yazım kurallarını çok önemserdi. Sınav kağıdında yazım yanlışlarından puan kırardı. Yazım yanlışlarını tam hatırlamıyorum ama ''l'' harfi başıma bela olmuştu. Küçük l harfini de ''L'' şeklinde kullanırım çünkü ben el yazısında. Her şeyi hallettik de bir onu halledemedik hocam :). Ben de Türkçe konusunda hocam gibi kuralcı oldum çıktım. Görev yaptığım yerde Arapça konuşuluyor ve suya Arapça may ya da suy diyorlar. Sene başında uzun bir süre bununla mücadele ediyorum. Sonra bene ve sene yerine bana ve sana demelerini sağlamaya çalışıyorum. Yanlış öğrenilmiş şeyleri düzeltmek zor oluyor. Hele yetişkinlere :)
 Birine çıkıp da heey çok fazla yazım yanlışı yapıyorsun denmiyor. Ama yapmayın yahu işte :)
Sizlerde nasıl karantina günleri biterken hayat? Umarım kimse hastalığı yaşamamıştır, ya da bir yakını. Çok zormuş çünkü.
Bir de unutmadan, Mennan Şahin var. TRT spikeri. Diksiyon dersleri de var. Dinleyince aaa o adam bu adam mıymış diyeceksiniz :) Çok güzel canlı yayınlar yapıyor. Doğal, komik bir beyefendi. Görseldeki derin TDK esprisi de ona ait bir paylaşımdan. Takip etmenizi öneririm. Gençlerin oldukça dikkatini çekiyor. Bomboş içerikleri veya ünlüleri takip etmektense bir şeyler öğrenilebilecek insanları takip etmek daha güzel.
Sevgilerimle...



15 yorum:

  1. hımm haklısın öğretmeniiim :) dizilerle tatlı yemekle geçiyo bu günleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziler kısmı güzel de tatlılar gereksiz kilolara yol açmıyor mu deep :) beş kilo kadar fazlam var mesela şimdi.

      Sil
  2. Yeni yaşını şimdiden kutluyorum. Tabi o zaman geldiğinde de gelir kutlarım :)

    Yazım hatalarını bende çok yapıyorum. Genellikle sesli yazma komutunu kullanıyorum yolda iken ama noktalama koymuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sevgili okur. Teşekkür ederim :) Daha çok kişiye hitap edilen yerlerde dikkat etmeli :)

      Sil
    2. Hoş buldum çay var mı çaayy :)))) püsküüttttee vaa mıı :)

      Yazım kuralını, yazım kuralı yayınında alt üst ettim :)))) bol bol uğrarım sizi de tanımak isterim :)

      Sil
    3. Olmaz mı efendim blogun anasayfasında kahvemiz de var gülücüklü :) Şu duralar yoğun fakat ben de uğrayacağım bloğunuza.

      Sil
    4. Şu sıralar olacaktı. Yazım hatalarına karşıyız :))

      Sil
    5. Deep gel sende çay iç öyle korkutmayla olmaz ;) Teşekkür ederim Gizli Özne :)

      El alışkanlığı yüzünden hep o yazım hataları :))

      Sil
  3. Uzun zamandır yoktum, sana bir merhaba demek istedim belki hatırlarsın. Blogumun ismini değiştirdim, sen beni bir delinin pembe defteri olarak hatırlarsın tahminim. Yazım hatalarına takılma, tek derdin bu olsun. Corona'ya yakalanmadım ama annemi kaybettim,bu zorlu dönemde kotu gunler daha da acı yasaniyor, demek ki gerçekten paylastikca azalıyormus, yalnızlık herzaman iyi birsey değilmiş... sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Evet hatırlamaz mıyım evlilik arefesindeydiniz en son, çok severek takip ediyordum özellikle açıp baktığım bloglardandı. Sizi yeniden buralarda görmek çok mutlu etti. Bir delinin pembe defteri olarak o gözle bakarak yeniden uğrayacağım bloğunuza. Haklısınız, hayatta çok daha önemli şeyler var. Çok üzüldüm anneniz için, Allah rahmet eylesin... Zor günlerinde en çok sevdiklerini yanında istiyor insan, paylaşmak istiyor... Çokça sabır diliyorum.
      Sevgiler.

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim güzel dileklerine. GÖRÜŞMEK ÜZERE... SEVGİLER

      Sil

Ben buradayım sevgili okur, peki sen neredesin?